Zdrowe nawyki, które warto wdrożyć

0
19
Zdrowe nawyki

Życie we współczesnym społeczeństwie bardzo sprzyja wpadnięciu w specyficzne tryby, w jakich porusza się zdecydowana większość osób wokół. Polega to na życiu według specyficznego schematu, który sprzyja stawianiu pracy na absolutnym piedestale, zaniedbywaniu potrzeb fizycznych i psychicznych i wybieraniu dróg na skróty w wielu aspektach codziennego życia, co może się kiedyś zemścić w mało przyjemny sposób. Warto zatem zwrócić uwagę na to, co w swoim życiu można zmienić i jakie nowe nawyki wprowadzić, by zadbać o higienę ciała i umysłu, a także po prostu czuć się ze sobą lepiej i mieć pewność, że z naszym zdrowiem wszystko jest w porządku.


Jednym z najpoważniejszych zagrożeń dla psychiki człowieka żyjącego w kręgu cywilizacji, która coraz bardziej staje się przytłoczona postępującą cyfryzacją, jest szeroko pojęty szum informacyjny. Aby jak najbardziej trafnie zdefiniować to nieoczywiste pojęcie, najlepiej jest wyobrazić sobie to, jaki szum jest w praktyce. To ciągły dźwięk, bardzo zniekształcony i nieprzyjemny, z którego trudno wychwycić jakiekolwiek cechy charakterystyczne – ot, on po prostu jest i przysłuchiwanie mu się nie jest najbardziej komfortowym zajęciem na świecie.

Podobnie jest z szumem informacyjnym – zakłada on, że przy zbyt wielkim i nieograniczonym dostępie do informacji, człowiek zaczyna skupiać się wyłącznie na pobieraniu ich w coraz większej i większej ilości, ale jednocześnie przestaje się skupiać na ich treści i wychwytuje co najwyżej związane z nimi emocje. Sami możemy zapewne złapać się na tym, że tylko niektóre informacje wywołują na nas tak wielki wpływ, że zapamiętujemy je na dłużej lub czujemy potrzebę podzielenia się nią z kimś i przedyskutowania jej. Zdecydowana większość nowin docierających do naszego umysłu jest jednak bardzo szybko spławiana: zaśmiejemy się, posmutniejemy i przewijamy dalej.

Problem związany z szumem informacyjnym zakłada, że takie podejście do informacji jest nieprawidłowe, ponieważ skupiamy się w ten sposób na czymś w rodzaju specyficznej konsumpcji emocji, zwłaszcza negatywnych, bo informacje o takim wydźwięku o wiele lepiej się klikają. Warto jest zatem wyhamować przed codziennym włączeniem kilku ulubionych portali informacyjnych i zreflektować się, co bezwzględnie musimy wiedzieć, bo jest to na przykład związane z naszym najbliższym otoczeniem lub pracą, a co tylko wydaje nam się ważne.


Jeśli chcemy natomiast zadbać o higienę naszego ciała, warto przemyśleć swoje nawyki żywieniowe. Wiele osób pracujących dużo i często ma tendencję do niezwracania uwagi na dietę – stołują się szybko i nieregularnie, by po prostu powstrzymać głód i móc popracować odrobinę dłużej. Organizm nie jest w stanie pracować zbyt długo w takim tempie, zwłaszcza, jeśli dieta będzie oblewana dodatkowo olbrzymimi ilościami kawy.

Dobrze jest zatem pamiętać o tym, by nasza codzienna dieta była możliwie najbardziej regularna i zróżnicowana. Warto jeść trzy do pięciu posiłków dziennie w równych odstępach czasowych, pić dużo wody i zjadać jak najwięcej warzyw, co bardzo szybko pozytywnie wpłynie na nasze codzienne samopoczucie i zdrowie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here