Wskazania do treningów EMS – kiedy warto je wybrać?

Elektrostymulacja mięśniowa (EMS) stosowana jest w trakcie rehabilitacji oraz jako uzupełnienie treningów sportowych. Kiedy warto zdecydować się na skorzystanie z ćwiczeń wspomaganych przez EMS? Oto wskazania, w przypadku których można uzyskać najlepsze rezultaty!

Treningi EMS – na czym polegają?

W trakcie treningów EMS dochodzi do elektrostymulacji mięśni z użyciem impulsów elektrycznych. Są one generowane z użyciem urządzeń do treningów EMS, które podłączane są do użytkownika za pomocą elektrod przekazujących impulsy.

Podczas treningu elektrostymulacji mięśniowej dochodzi do intensywniejszej niż zwykle pracy mięśni, również tych położonych głęboko. W efekcie możliwe jest osiągnięcie o wiele lepszych wyników treningowych. Szacuje się, że 20 minut treningu EMS wystarcza, by uzyskać efekt podobny do 2-3 godzin ćwiczeń na siłowni!

W związku z tym, że treningi EMS są bardzo efektywne, mogą one również trwać krócej niż zwykłe treningi. W rezultacie 1-2 krótkie wizyty w klubie sportowym w ciągu tygodnia umożliwiają uzyskanie bardzo dobrych wyników.

Gdzie można korzystać z treningów EMS?

Dzisiaj treningi EMS są organizowane w wielu klubach sportowych w Polsce. W stolicy prowadzą je kluby Intime Warszawa, które dostępne są też w innych lokalizacjach – Krakowie, Wrocławiu.

W klubach sportowych treningi EMS organizowane są jako treningi personalne. Oznacza to, że nad każdym klientem czuwa jego trener personalny. Przygotowuje on dla niego odpowiedni program treningowy, a następnie nadzoruje jego realizację. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie o wiele lepszych efektów niż przy samodzielnych treningach.

Warto też wskazać, że obecnie w sprzedaży znajdują się też urządzenia EMS do ćwiczenia w domu.

Treningi EMS – komu pomogą?

Ćwiczenia uzupełnione o elektrostymulację mięśniową mają uniwersalne zastosowanie i mogą być one prowadzone przez każdego, kto chciałby ćwiczyć skuteczniej lub nie ma czasu na częste i długie wizyty na siłowni lub w klubie sportowym.

Różne rodzaje programów ćwiczeniowych powodują, że treningi EMS mogą być indywidualnie dopasowane do konkretnych oczekiwań, między innymi pozwalają one na:

  • zredukowanie ilości tkanki tłuszczowej – umożliwiają dzięki temu skuteczniejsze odchudzanie
  • podnoszą poziom masy i siły mięśniowej – pomagają dzięki temu w uzyskaniu atrakcyjnej sylwetki
  • poprawiają wygląd skóry – pomagają w zmniejszeniu cellulitu, ujędrniają skórę
  • łagodzą dolegliwości bólowe – zmniejszają bóle mięśniowe, stawowe
  • są pomocne podczas rehabilitacji – nie wywołują dużego obciążenia mięśni i stawów, dlatego mogą być używane również po urazach, przez seniorów
  • podnoszą kondycję – szybko poprawiają poziom kondycji
  • redukują obrzęki – pomagają w usuwaniu nadmiaru wody, wspierają przepływ limfy

Jaka jest cena jednego treningu EMS?

Koszty związane z treningami EMS zależne są od wybranego klubu sportowego. Zwykle trzeba liczyć się z wydatkiem około 150-200 złotych.

Można też zdecydować się na wykupienie pakietu treningowego, który obejmuje większą liczbę treningów. Dzięki temu można zapłacić za jeden niższą cenę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.