Współcześnie wiele firm stara się o rozwój marketingu. W dobie internetu jest on bardzo ważny, a co ciekawe zupełnie inny niż kilka lat temu. Marketing rozwija się bardzo szybko, a w szczególności dział SEO. Dlatego też warto zająć się tym tematem również w swojej firmie. Dowiedz się, na czym polega audyt SEO i dlaczego pozycjonowanie stron jest tak istotne we współczesnym działaniu w internecie.
Czym jest audyt SEO?
Z pewnością wiesz, czym jest SEO – Search Engine Optimization. Optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych jest niezwykle ciekawa, jednakże aby dobrze to robić, to trzeba się na tym znać. Dlatego też wiele przedsiębiorstw decyduje się na zatrudnienie zewnętrznej firmy. W większości przypadków takie rozwiązanie sprawdza się zdecydowanie lepiej niż zatrudnianie nowych osób. Jeśli to zrobimy, to z pewnością jedną z usług, która zostanie dla nas wykonana, to będzie audyt SEO. Co to takiego jest? Najprościej rzecz ujmując, jest to przygotowany raport, który zawiera wszystkie informacje dotyczące naszej działalności w internecie. Taki raport wymaga dużej ilości pracy, podczas której wykonywane są specjalistyczne analizy. Na ich podstawie przedstawiane są rozwiązania mające na celu poprawę widoczności. Sprawdzane są również obecnie działania firmy – czy mają one sens i jaki przynoszą skutek. Więcej informacji na ten temat oraz inne możesz znaleźć tutaj. Znajdziesz wiele firm i stron, które pomogą ci w realizacji celów.
Pozycjonowanie stron – wady i zalety
Każde działanie na naszej stronie będzie miało jakieś odzwierciedlenie w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie ma swoje zalety, ale również i wady. Czy warto się tym zająć? To wszystko zależy od tego, jakie efekty chcemy uzyskać.
Zalety pozycjonowania stron:
- zwiększenie ruchu na naszej stronie, a co za tym idzie – większa możliwość zdobycia klientów
- rozwój firmy pod wieloma aspektami
- zdobycie przewagi nad konkurencją
- zbudowanie zaufania wśród klientów
Wady pozycjonowania stron:
- może być to duży wydatek dla firmy
- wyniki działań mogą być widoczne po długim czasie – na sukces trzeba poczekać
- jest to proces długofalowy, któremu należy regularnie się przyglądać
Pozycjonowanie stron jest dobrym wyborem, jeśli zależy nam na rozwoju naszej strony internetowej. Warto jednak pamiętać, że sukces nie przyjdzie na drugi dzień.
Jakie narzędzia SEO warto znać?
Człowiek nie jest w stanie samodzielnie działać pod kątem SEO. Trwało by to naprawdę dużo czasu. Aby usprawnić swoją pracę i móc być bardziej efektywnym, warto wprowadzić różnego rodzaju narzędzia SEO. Pomagają w wielu kwestiach – proponowanie słów kluczowych, analiza widoczności strony itp. Tak naprawdę to od nas zależy, którą część pracy chcemy zautomatyzować bądź też przekazać specjalnym programom. Narzędzia SEO, które w szczególności warto znać to:
- Google Search Console
- Google Analytics
- Senuto
- Surfer
- Ahrefs
- Answer the public
Część wymienionych programów i serwisów jest darmowa, dzięki czemu nie musimy opłacać subskrypcji. Jednakże często jest tak, że płatne narzędzia SEO są lepsze. Posiadają one więcej funkcji i możliwości, co z pewnością ułatwi pracę i pokaże wyniki w przyszłości.