Jak się wyspać, 3 naturalne metody

0
223

Ogromna liczba Polaków cierpi na bezsenność, która może być spowodowana różnymi czynnikami..Długotrwałe problemy ze snem mogą doprowadzić do poważnych chorób, m. in. depresji, otyłości, a nawet zawału serca czy udaru. Prawda jest taka, że większość problemów z bezsennością można rozwiązać bez zażywania lekarstw. Poniżej przedstawiam 3 metody na poprawienie jakości snu.

Hormon odpowiedzialny za sen

Głównym hormonem odpowiadającym za to, że chce nam się spać jest melatonina. Organizm działa więc bardzo prosto. Duża ilość wytworzonej melatoniny powoduje u nas senność a mała bezsenność. Za ilość tego hormonu odpowiada nic innego jak światło. Jeżeli jest jasno melatoniny jest mniej a jeżeli ciemno jest jej więcej.
Jednak w dzisiejszych czasach człowiek nie chodzi spać wraz z zachodem słońca ponieważ posiadamy alternatywne źródła światła co sprawia, że dzień się “wydłuża”.Powoduje to, że melatonina nie wytwarza się w takiej ilości jak powinna ponieważ nie ma na to czasu. Niektórzy korzystają z melatoniny w formie suplementu lub leku na bezsenność. Trzeba jednak pamiętać, że jest to hormon i nieodpowiednie stosowanie może spowodować rozregulowanie gospodarki hormonalnej organizmu. Warto jednak najpierw postawić na naturalne metody i na przykład godzinę przed snem ograniczyć dopływ światła do swoich oczu.

Smartfon rozbudza

Prawdopodobnie jeżeli czytasz ten artykuł to każdorazowo leżąc w łóżku przeglądasz swój telefon. Wydawać się może, że nie ma w tym nic złego. W rzeczywistości jednak smartfony wytwarzają dużą ilość światła niebieskiego, które ma dla naszego mózgu właściwości rozbudzające. Jednak nie oznacza to, że musisz odłożyć telefon przed snem. Większość smartfonów posiada aplikację, która zmienia emitowane światło na inne (zależy od telefonu) bardziej przyjazne dla ludzkiego oka i mózgu.

Wbrew różnym spekulacjom istnieje coś takiego jak zegar biologiczny. Nie jest to jednak niczym innym jak nawykiem i przyzwyczajeniem organizmu do danych czynności. Żeby zegar biologiczny był dobrze nastawiony musi zachodzić powtarzalność i systematyczność. oznacza to, że musisz kłaść się spać codziennie o podobnej godzinie. Dzięki temu twój organizm się do tego przyzwyczai i w kolejnych dniach coraz lepiej będzie wykorzystywał sen na regenerację bo będzie na to gotowy.

Szczerze polecam wszystkim przed sięgnięciem po różnego rodzaju proszki przetestować te 3 metody, które wynikają z natury i nauki o człowieku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here